Eerste stage ervaringen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu Eerste stage ervaringen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu

Eerste stage ervaringen

Door: Mara van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Mara

20 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia allemaal!
Deze week zijn we begonnen met stage lopen.
Op maandag om 6.15 ons bed uit (iedere dag trouwens) om op tijd op stage te zijn. We beginnen hier om 7.30 en rijden eigenlijk altijd om 7.00 aan. Het kan hier namelijk nogal druk zijn, het lijkt wel of heel Curaçao om 7.00 op de weg zit.
Op stage worden we begeleid door twee vrouwen, de ene ochtend loop ik met de ene mee en dan ’s middags met de ander en zo wisselen we de begeleiders met Judith en mij af.
Ook krijgen we onze eigen patiënten, zo ie zo ieder één maar eigenlijk behandelen we vanaf dag 1 al patiënten.
De patientenleeftijd is hier van peuter tot bejaarden, erg afwisselend dus. Ook de aandoeningen zijn erg breed; kinderen met CP, of meervoudig gehandicapt, volwassenen met een dwarsleasie, CVA of amputatie patiënten.

Misschien denken jullie ach die zit lekker in Curaçao het zal allemaal wel meevallen met werken…. Dan moet ik jullie helaas teleurstellen, we werken gewoon van 7.30 tot 16.00 en eerder dan je werktijd voorbij is naar huis gaan (ookal is al je werk af) is er niet bij hier, als je dat wil moet je gewoon een vrije dag nemen.
We werken er met 6 fysiotherapeuten, wat ergotherapeuten, Psychologen, revalidatieartsen en logopedisten.
Ze hebben een kliniek waar patiënten opgenomen liggen, en ook patiënten die gewoon poliklinisch komen. Naast het revalidatiecentrum hebben ze ook een mytylschool waarvan we de kinderen behandelen en een therapeutische peutergroep.

De eerste dag na stage zijn we naar de Albert Heijn geweest, iedereen zei dat dat een redelijk prijzige winkel was maar dat viel allemaal reuze mee (ook hier hebben ze het huismerk).
We hadden allebei reuze honger en wilde macaroni maken.. Judith ging aan de slag en omdat wij niet zo’n grote keuken hebben was ik buiten gaan zitten. Judith wilde de pasta wat op smaak brengen door zout in het water te doen…. Dik balen heel de pot viel erin. Nou Juud je hebt in ieder geval mijn vieste eten ooit verbeterd hahaha ;).

Voor de rest gaat het hier zijn gangetje, we zijn inmiddels redelijk gewend aan de temperatuur. Het blijft natuurlijk warm maar je zweet niet meteen emmers vol als je leeft hier (zoals de eerste dag). De verbrande rug is gelukkig ook wat weg getrokken. Zelfs erg slecht nieuws qua weer het is hier al 2 dagen echt super bewolkt. Alle op Curaçao wonende Antillianen wachten al maanden op regen schijnbaar, maar helaas 3 druppels is alles wat ik heb gevoeld. Dat het hier bewolkt is wil trouwens niet zeggen dat het minder warm is de 32 graden iedere dag halen we hier gemakkelijk.

We gaan dus lekker zonder jas naar het werk en als we terugkomen leven we gewoon buiten, het is eigenlijk hetzelfde leven als op een camping alleen moeten we nu overdag lekker werken.
Ik vind het stage lopen eigenlijk wel lekker…. Overdag lekker bezig met mensen en s avonds lekker buiten eten en GTST terugkijken.

Het enige wat op stage wat minder is, is dat vooral kinderen slecht Nederlands kunnen. Iedereen begint zoiezo in het papiaments een gesprek. Nu wil ik dat over 2 maanden heel graag een beetje kunnen spreken maar voor nu snap ik er nog helemaal niks van. Het grappigste woord wat ik tot nu toe geleerd heb is het woord voor sportschoenen/sneakers, dat is namelijk een mooi paar Ketsen.

Nou nog 3 dagen werken en dan heerlijk gaan genieten in het weekeind van het mooie Curaçao, op naar een nieuw avontuur om jullie te vertellen.

  • 20 April 2016 - 14:07

    Bets Vd Vleuten:

    Hoi Mara fijn dat het je goed bevalt het lijkt mij ook afwisselend en dat weer is ook genieten ik had jou al gemist je weet natuurlijk waarom want mijn ipad deed niet wat ik wou maar gelukkig was jullie mam die mij kon helpen en dan voel ik mijn eigen toch unnu stumperd hier schijnt de zo'n vandaag maar met een koud windje de groetjes en geniet er van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Ik ga voor een stage van 8 weken naar Curaçao. Daar ga ik stagelopen in een revalidatiecentrum, samen met Judith

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 924
Totaal aantal bezoekers 6551

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 25 Juni 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: