Weekeind! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu Weekeind! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu

Weekeind!

Door: Mara van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Mara

25 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Jeeeej hier weer een mini update…
De eerste week stage zit erop en is heel goed bevallen!
We kunnen al veel patiënten zelf behandelen (tuurlijk staat de begeleidster er soms bij omdat die anders ook niets te doen hebben) en leren het allemaal steeds beter kennen.

Vrijdag waren we op tijd klaar en konden we om 3 uur lekker naar het strand, maar eerst even tanken want richting westpunt (de mooie stranden) kom je geen benzinepomp tegen. Nou dat was een enorme meevaller 1.24 gulden voor een liter benzine, dat is ongeveer 60 eurocent.
Verder is rijden hier vooral veel lef hebben. Als het ergens druk is moet je je auto er gewoon voorgooien anders kom je er nooit tussen.
Verder opvallende regels tijdens het rijden:
- Er is wel een maximum snelheid maar het word niet gecontroleerd.
- Flitspalen hebben ze ooit gekregen van Nederland als cadeau, maar staan er puur voor de sier.
- Op sommige rotondes moet je voorrang geven aan de mensen die op de rotonde komen en niet die er al opzitten zoals in Nederland.
- Inhalen doe je hier zowel links als rechts dus het is altijd goed opletten.
- En als laatste soms zie je een auto mega slingeren en denk je woooow die heeft een biertje teveel op. Nou dat mag hier ook, iedereen rijd hier gewoon met een borrel op.

Genoeg verschil met nederland dus, maar Judith en ik zijn er al beide bijna gewend aan.

Gister gingen we ’s ochtends naar het Fort Beekenburg. Niet super spectaculair, maar we hebben in ieder geval iets gezien.
S middags zijn we naar Cas Abou Beach gegaan tot nu toe staat deze zeker in mijn top 2, super mooi stand. Je kan heerlijk onder je eigen palmboompje liggen en super mooi water.

Vandaag hadden we het plan om naar Playa Lagun te gaan om zeeschildpadden te checken. Nou Judith en ik hebben heel die zee gehad, maar helaas geen zeeschildpadden.
Daarna zijn we doorgereden naar grote knip omdat dat een heerlijk strand is om aan te liggen.
Judith had gelezen dat de schildpadden tussen 16.00 en 17.00 aan zouden komen bij playa lagun dus wij weer terug. Maar helaas weer heel de zee afgezocht, maar de zeeschildpadden hadden zich goed verstopt. Wel een paar hele mooie vissen gezien.

Deze week 4 dagen stage lopen, woensdag vrij want dan vieren wij hier ook koningsdag. Met het grote feest dat steeds aangekondigd wordt op de radio hier: Chill’m met Willem.

• 25 April 2016 - 20:47

Bets Van Der Vleuten :

Hoi Mara je hebt het wel naar je zin en geniet er met volle teugen van zo te lezen en het ook fijn dat jullie met z'n tweetjes zijn ook fijn voor jullie mam en pap de tijd zal wel snel gaan dus geniet er van ik ben benieuwd naar je volgende verslag groetjes