Over de helft van Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu Over de helft van Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu

Over de helft van Curaçao

Door: Mara van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Mara

24 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Vorige week zat de helft van de stage er alweer op, inmiddels zit ik zelfs al over de helft van mijn periode in Curaçao.
Ik merk nu dat 10 weken best kort is en dat ik hier best nog 10 weken zou willen blijven.
Curaçao is wel mijn land, het werken is lekker, het weer is top de stranden zijn super mooi en de feestjes en de mensen zijn ook super leuk.
Over minder dan een maand komen ons pap en mam al op bezoek… super leuk natuurlijk (heb er ook echt zin in), maar aan de andere kant wil dat ook zeggen dat ik dan bijna terug moet.
Het beste nieuws van afgelopen week is wel dat mijn liefste vriendinnetje Nadeche (mijn kamergenoot in Brussel) een ticket heeft gekocht en hier gezellig op vakantie komt tegelijk met pap en mam.

Nu dan de belevenissen van afgelopen week.
Allereerst was er crisis op het eiland, de Isla (olierafinaderij) was aan het staken waardoor tankwagens niet konden tanken en dus er geen benzine was bij de benzinepompen.
Aanvankelijk dacht vooral ik (Judith was al in grote paniek) dat het allemaal wel mee zou vallen. Overal stonden mega lange rijen voor benzinepompen, tot wij in de rij stonden bij de pomp in onze straat en 2 autos voordat wij aan de beurt waren was ook hier de benzine op.
We hadden geluk dat onze tank nog redelijk vol zat, en de dag erna moesten de mensen stoppen met staken van de rechter en dus zaten ook alle benzinestations weer met benzine.

Vrijdagavond zijn we eerst met alle huisgenoten gaan chillen bij Hemingway. Een restaurant/barretje op het strand van Mambo. Na een gezellig avondje daar gingen we redelijk optijd weer naar bed omdat we de volgende ochtend de christoffelberg gingen beklimmen.
Even voor de goede orde de christoffelberg is een berg van 375 m hoog en ligt in een natuurpark. In Curacao is zo’n beklimming in de volle zon natuurlijk niet te doen, dus dat wil zeggen om half 8 voor de poort van het park staan.
Vol goede moed, liters water en foto toestellen begonnen we aan deze klim. Ik had verwacht dat het eerste stuk redelijk vlak was, maar helaas na 10 minuten begon het geklim al. We hadden van andere mensen gehoord dat het laatste stuk echt letterlijk rotsklimmen was, dus waren ons al een beetje druk aan het maken.
Na 15 minuten lopen was ik al helemaal doorweekt van het zweet en het einde was nog lang niet in zicht. Gelukkig kun je op verschillende punten van een super mooi uitzicht genieten.
Na 45 minuten begonnen we aan het laatste stuk, wat we dus echt moesten beklimmen. Nou daar hadden de mensen geen woord over gelogen, er waren echt momenten dat ik mij heel stevig vast moest houden omdat ik anders in een ravijn viel.
Na een uur en 5 minuten klimmen kwamen we eindelijk boven… wat we nu natuurlijk verwachten is een schitterend uitzicht. Nou dat viel vies tegen, het was namelijk hartstikke bewolkt!!:( Maar wat waren we trots dat we de top behaald hadden.
Het nadeel van als je dingen beklimt is dat je ze ook weer moet afdalen, zo ook de christoffelberg. Na een paar fotoshoots on top of the berg gingen we weer terug naar beneden.
Om terug te gaan moesten we dus ook heel die klimpartij naar beneden, nu weten jullie allemaal hoe klein ik ben en sommige stenen waren anderhalf keer mij…. Dat wil dus zeggen dat ik aan me armen moest gaan hangen en me moest laten zakken/laatste stukje springen. Nee mijn lengte werkte dit keer niet in het voordeel. Na een uur en 10 minuten waren we eindelijk beneden (minder bezweet als de heenweg, maar ik was er helemaal klaar mee).
Pap, mam en nadeche ga maar oefenen met bergbeklimmen!!

Na deze beklimming zijn we naar het strand Santa Cruz gegaan, volgens alle boekjes in de top 10 van mooiste stranden… daar waren Judith en ik het niet zo mee eens en hebben we onze weg snel vervolgd naar grote knip. Dit blijft echt een van mijn favoriete en zoiezo mooiste stranden.
’s Avonds zijn we lekker uiteten gegaan omdat wij vonden dat we dat verdiend hadden. We zijn bij Scuba Lodge gaan eten, daar zit je op het zand bij de zee te eten echt super leuk!
Onze avond hebben we afgesloten bij Zanzibar op Jan thiel the place to be op zaterdagavond.
Na weer wat dansjes gemaakt te hebben en Judith wat amstel Brights naar binnen had gewerkt gingen we lekker ons bedje in.
Zondag zijn we heerlijk gaan chillen op het strand van Jan Thiel, daar was een beachtennis toernooi. Weer eens wat anders dan studio sport op zondagavond.
Gisteravond moesten we nog veel doen voor stage en ben ik snel naar bed gegaan nadat ik nog een serie had gekeken met huisgenootjes.
Op naar alweer week 6 van de stage.

Fotos check facebook!!

  • 30 Mei 2016 - 17:11

    Anneke:

    Hoi Mara,

    Leuk om te lezen wat je daar zoal doet en meemaakt en dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er nog van.

    Groetjes Anneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Ik ga voor een stage van 8 weken naar Curaçao. Daar ga ik stagelopen in een revalidatiecentrum, samen met Judith

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 6583

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 25 Juni 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: