We zitten op de helft van de stage! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu We zitten op de helft van de stage! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu

We zitten op de helft van de stage!

Door: Mara van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Mara

18 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

De helft van de stage zit er gewoon alweer op!
8 weken moeten we in totaal stage lopen, en we zitten inmiddels al in week 5.

Afgelopen weekeind had zijn saaie en leuke momenten. Vrijdag hadden we op stage in de ochtend twee workshops. We hebben wat bijgeleerd en s middags nog ieder een patiënt behandeld, gelukkig waren we daarna klaar. Ik zeg gelukkig omdat dit afgelopen weekeind nog genoeg stage achtige momenten zou krijgen; we gingen namelijk naar een congres. Het congres had de volgende titel: Understanding spinal cord injury and the life after. Voor mensen die niet weten waar het dan over gaat; dwarslaesie patiënten (ook neurologie, zoals wij leren op school).
Vrijdagavond begon het om 18.30. Judith en ik zijn om 17.45 weggereden en het zou 15 minuten rijden zijn. Je raad het al…. We waren te laat. Eerst kwamen we in een dikke file, vervolgens zijn we een andere weg gaan zoeken en daar konden we op een gegeven moment ook niet verder door werkzaamheden, dus optie C kwam aan bod. Uiteindelijk kwamen we om 18.40 aan en hadden we alleen de entree van een of andere belangrijke president gemist. Het congres was op Santa Barbara beach resort, dat is een van de luxe en mooiste resorts van Curaçao, maar daarnaast ook een van de meest afgelegen (oprijlaan 5.4 km).

Het congres begon met het volkslied van Curaçao, nou ze zijn er trots op hoor het kwam iemand live zingen. Verder viel de vrijdag een beetje tegen, dat wil zeggen weinig geleerd. Zaterdag begon beter.. we waren op tijd en toen we daar aankwamen bleek er ook een ontbijt klaar te staan vol met cakejes en koekjes etc. Om 12.00 was er een heeeerlijke lunch. Jaa het toppunt was voor mij eigenlijk het eten haha. ’s Middags was het gelukkig iets eerder klaar en konden we nog even afkoelen in ons zwembad.

Sinds afgelopen vrijdag is er ook een vriend van ons Rik hier aangekomen, Timber met een klasgenoot van hem om hier ook stage te gaan lopen. Zaterdagavond hadden we afgesproken om iets leuks te gaan doen, en zaterdagavond is hier zanzibar avond voor iedereen dus daar hadden we afgesproken. De biertjes bleven vloeien en heb heerlijk wederom gedanst met mijn voetjes in het zand. Kortom een topavond!!

Ik had verwacht dat de zondagochtend daarom iets minder zou zijn… dat was het. Maar niet door de kater. Het congres zou van 9.15 tot 11.45 duren, daarna hadden we met Timber en Adjo afgesproken om naar het strand te gaan en boodschappen te gaan doen. Judith en ik wilde om 8.30 aanrijden, maar wat bleek de auto was ingesloten (die zetten we altijd bij de kerk). En aangezien het pinksteren was, was het rete druk in de kerk. Ja wat nu… na veel proberen kregen we de auto er echt niet uit. Judith was zo badass om de kerk in te lopen en te vragen of iemand wist van wie de auto was die achter ons stond. Uiteindelijk kwamen we zo bij de eigenaar en die vond het niet erg dat we hem stoorde…. Neee in tegendeel, hij had zijn ramen van zijn auto open laten staan dat we hadden kunnen toeteren en hij dan de auto weg kon zetten.
Uiteindelijk kwamen we precies op tijd bij het congres, was uiteindelijk niet tot 11.45 duurde maar tot 13.30 zo ongeveer.
Iets later dan verwacht zijn we dus uiteindelijk met Timber en Adjo naar het strand gegaan en boodschappen gaan doen.
Om 20.30 waren we thuis en ik was bekaf van het weekeind. Helaas moesten wij in tegenstelling tot jullie maandag gewoon werken (Pinksteren is hier geen vrije dag).
Nu ga ik dus gewoon een week om 21.00 naar bed en hopelijk houd ik het vol tot zaterdag haha.

Als de weersvoorspellingen goed blijven gaan we dit weekeind waarschijnlijk de cristoffelberg beklimmen!! Dus be prepared voor een wat interessanter verhaal de volgende keer.

• 18 Mei 2016 - 12:28

Bets Van Der Vleuten :

Hoi Mara super die verhalen van jou kei fijn dat jij het zo naar je zin hebt en er zitten altijd verrassingen in niks is voorspellend en te laat komen doen ze allemaal in een warm land daar zijn ze niet zo aan tijd gebonden alleen wij Nederlanders ik weet er alles van nog hele fijne dagen geniet er van groetjes