Bon Bini Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu Bon Bini Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu

Bon Bini Curacao

Door: Mara van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Mara

17 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Welkom op Curacao of terwijl bon bini Curaçao!!
De vlucht donderdag viel eigenlijk best mee, ik zal ertegenop om 10 uur lang in een vliegtuig te zitten.
Gelukkig vlogen we met KLM en heb ik onbeperkt films gekeken en kregen we zo ongeveer om het uur weer iets nieuws te eten en zo waren we voordat we het door hadden al aan het landen.
Tijdens de landing ben ik wel hartstikke misselijk geworden.
Voor de immigratie moesten we wel 1.5 uur wachten voordat wij aan de beurt waren, maar gelukkig kwamen we zonder kleerscheuren Curaçao binnen.
Door die 1.5 uur wachten stonden de koffers natuurlijk al lang en breed voor ons klaar.
De huisbaas zou ons op komen halen en zou buiten staan, maar we wisten natuurlijk helemaal niet wie het was.
Buiten stond er iemand te wachten met het bordje Masa en Judah, wij dachten typfout dat moet vast zijn: Mara en Judith.
Dus wij ons voorstellen en met die man meegelopen, we vonden het al een beetje raar dat hij geen Nederlands kon.
Toen we uiteindelijk bij een auto aankwamen bleek dat we verkeerd waren, hij moest echt Masa Judah hebben, wij weer terug in onze lange broeken met veelstezware koffers door de brandend hete zon.
Daar zagen we zo ongeveer nog één iemand staan, en dat bleek onze huisbaas te zijn (en die kon dus wel nederlands).

Onderweg van het vliegveld naar het huisje doe je al veel indrukken van Curaçao op, ik vond het vooral achterstallig, boten langs de weg een neergestort vliegtuig naast de weg, autobanden, vervallen huizen etc. Maar iedereen rijd wel in een dikke auto.

Ons huisje is echt prima, mooie open binnenplaats en een leuk kamertje.
De huisbaas was alleen vergeten te zeggen dat we 3 honden hebben waaronder 2 terriërs. Ik overleef het nog net maar Judith was er iets minder blij mee. Inmiddels zijn ze ons gewend en ook Judith is de honden gewend. We zijn nu blij dat ze er zijn want het zijn vast goede waakhonden. We wonen hier met 5 meiden en 3 jongens. Mijn kamer heb ik inmiddels ook gepimpt met mooie fotos van het thuisfront.

Vrijdag hebben we eerst onze huurauto opgehaald, we zouden om 9 uur worden opgehaald door dat bedrijf en om 9.03 waren ze er. Onze huisgenoten zeiden al gelijk dat is zeker een Nederlandse maatschappij anders had je nog wel even staan te wachten.
Nu hebben we een lekkere groene chervolet spark en 28 april krijgen we een kia picanto.
Na het ophalen van ons autotje zijn we gelijk naar stage toe gereden. Mooi 1 jaar oud revalidatiecentrum. Daar hebben we kennis gemaakt met onze stagebegeleiders en een rondleiding gehad.
Het grootste verschil met Nederland is wel dat het therapie bad niet binnen is maar in de open lucht!!

Na alle regel dingen zijn we vrijdagmiddag lekker naar het strand gegaan…. We hebben heerlijk genoten van de eerste uurtjes zon in ons bikini op Mambo beach (zeker niet het mooiste strand).

Vandaag hebben we ons eerste echte grote autoritje gemaakt. We wilden naar de grote knip en zouden onderweg nog een paar dingen gaan bekijken.
Na 30 minuten kwamen we aan bij Jan kok daar hebben ze flamingo’s in het wild wooohoo (eerste fotomomentje).
Daarna wilden we naar Sunset waters beach resort, een aantal jaren geleden zijn de mensen hier zomaar verdwenen en hebben ze het hotel gelaten voor wat het was.
Onderweg kwamen we alleen een opstakel tegen…. Een mega steile berg en ons autotje trok dat niet :(.
Toen moest ik met mijn chauffeurskwaliteiten een steile berg achteruit af, want de weg was veelste smal om te keren.
Dat plan hebben we dus laten varen en gaan we doen als we onze kia picanto hebben.

Toen we aankwamen bij de Grote Knip (een van de vele stranden) konden we alleen maar wauw zeggen. Zo’n helder blauwe zee heb ik nog nooit gezien. Echt mega mooi!!
Daar hebben we een middagje gesnorkeld, in de zon gelegen en heerlijk genoten. Het opvallende is wel stel je wil iets eten op het strand zijn de enige keuzes; friet met kroket, frikandel of hamburger haha ik hoef dus niks te missen.

Nu is mijn verhaal meer dan lang zat en ga ik lekker koken om daarna voor het eerst beetje op stap te gaan.

Groetjes aan jullie allemaal!
Ps fotos komen op facebook ;)

  • 19 April 2016 - 08:32

    Wilma Rooijakkers:

    Hoi Mara
    Dat gaat daar helemaal goed komen.
    Heerlijk genieten van alles wat je overkomt.
    Groetjes Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Ik ga voor een stage van 8 weken naar Curaçao. Daar ga ik stagelopen in een revalidatiecentrum, samen met Judith

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 6577

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 25 Juni 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: