Weer een week voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu Weer een week voorbij - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu

Weer een week voorbij

Door: Mara van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Mara

30 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Zo de tweede week stage zit er ook alweer op. Nog maar 6 weken te gaan, de tijd vliegt hier echt zo voorbij (because we have fun).
Stage bevalt nog steeds hartstikke goed, het is leuk dat we ook zelf patiënten mogen behandelen.
Eén kleine uitdaging, mijn patiënt spreekt alleen Spaans of Papiaments en ik spreek een paar woorden papiaments en verder vooral met mijn handen. Gelukkig spelen mijn stagebegeleidsters als tolken en kan ik de vrouw zo toch verstaan.
Gister ben ik ook het zwembad ingegaan om met de peuters te zwemmen. Wat een onderneming met 6 ‘aangedane’ kindjes het zwembad in, gelukkig waren we met zijn 3e om te helpen.

Afgelopen woensdag hadden we onze eerste vrije dag want net als bij jullie was het hier ook Koningsnacht en dag.
Dinsdagavond zijn we Punda in geweest en daarna even in otrobanda gekeken, uiteindelijk hebben we het feestje afgemaakt op de pietermaaistraat. Omdat we om 6 uur dinsdag al opgestaan waren en nog steeds moeten wennen aan het werkend leven, zijn we die avond op tijd weer naar huis gegaan.
Woensdag zijn we eerst naar de vrijmarkt geweest in Punda en Otrobanda met twee huisgenootjes. Jezus wat was het druk, te vergelijken met eindhoven met koningsdag.
Na de vrijmarkt waar ik natuuurrrlijk ook wat gekocht had (jaja mam tuurlijk een nieuwe zonnebril en een enkelbandje) zijn we naar de pietermaaistraat gegaan. Daar hebben we de nodige Amstel Bright biertjes op (ze zeggen dat je curacao niet uit mag zonder deze te hebben geprobeerd) onder het genot van Brabant en het is een nacht van Guusje Meeuwis

Gister hadden we het eerste echte feest op de planning staan; Full moon party bij kokomo beach.
Nou reken maar dat dat een van de leukste avonden/nachten/dus feestje in mijn leven is. Stel je voor; 28 graden, lekker briesje, met je zomerjurkje en je blote voeten dansen op het strand voor een dikke DJ booth en dan ook nog vuurwerk erbij. Nou je kunt je voorstellen dat was heerlijk!! Om kwart over 3 waren we inmiddels 22 uur wakker dus dachten we laten we maar naar huis gaan. Om iets over half 4 waren we thuis en het grappigste was dat mijn vriendinnen en pap, mam en ons rik al lang weer wakker waren, en ik nog moest gaan slapen. Gelukkig is er eind mei weer een full moon party.

Daarnaast staan er dit weekeind nog wat leuke dingen op het programma, zondag gaan we lekker naar klein Curaçao. Een bounty eiland 2 uur varen van Curaçao, kan ik daarna weer wat van mijn bucketlist schrappen. De mensen die mij kennen weten dat ik kots en kots misselijk wordt op een boot en dat ik boottochten eigenlijk sinds 4 jaar geleden in Turkije heb afgezworen. Maarja als je iets van je bucketlist wil schrappen zal ik eraan moeten gaan geloven. Gelukkig heb ik veel anti reisziekte pilletjes meegenomen al uit Nederland. Maandag zijn we ook vrij dus kunnen we dan even bijkomen. We zijn vrij omdat het zondag 1 mei de dag van de arbeid is. Volgende week wordt überhaupt een korte week omdat we donderdag met 5 mei ook weer vrij zijn! Veel tijd dus om naast het stage lopen heerlijk te genieten.

Ooh gister hebben we op het strand eindelijk onze eerste leguaan gespot!! We hadden er al 2 meer gezien, maar iedereen zei die zie je ook gewoon overal op het strand liggen. Nou we zijn er nu 2 weken en hadden er 0 gezien op het strand, maar eindelijk gister zagen we er eentje. Hij kroop uiteindelijk een palmboom in (Fotos staan allemaal weer op facebook).

Jullie allemaal een heel fijn weekeind, geniet ervan dan doe ik dat ook ;)!

  • 30 April 2016 - 21:11

    Rieky:

    Hoi Mara,

    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Geniet er maar lekker van want zoals je al schrijft; de tijd vliegt......

    Groeten van Tim, Ger en Rieky

  • 01 Mei 2016 - 12:37

    Bets Van Der Vleuten:

    Nou Mara jij bent een echte bofkont wek naar je zin en een prachtige vakantie je foto's zijn mooi en de mensen zijn gezellig als ze maar kunnen dansen geniet er van en een beetje misselijk op de boot is het wel waard en als je ziek word kun je de vissen voeren over boord is ook weer eens iets anders nog heel veel plezier groetjes uit het koude Beers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Ik ga voor een stage van 8 weken naar Curaçao. Daar ga ik stagelopen in een revalidatiecentrum, samen met Judith

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 6582

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 25 Juni 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: