Klein Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu Klein Curaçao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu

Klein Curaçao

Door: Mara van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Mara

02 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Vandaag was het dan zover... op naar klein Curacao. Ik heb het idee alsof ik op het paradijs ben geweest!!
Vanmorgen vroeg om 6.45 vertrokken we met de boot naar Klein Curacao. De zee was wilder dan normaal zeiden ze, voor mij was het net of ik 2 uur lang in de vliegende hollander zat, jezus wat een hoge golven.
Tuurlijk zaten we ook weer helemaal verkeerd, namelijk op de punt, voordeel ik kan goed naar de horizon kijken, nadeel er kwam ongeveer 100 liter zout zeewater in mijn mond en neus.

Toen er uiteindelijk zo'n grote golf op de boot sloeg dat de kinderen die voor ons stonden bijna overboord sloegen en zichzelf bezeerde zijn we maar een andere plek gaan zoeken.
De misselijkheid viel mee bij mij (ik had natuurlijk al een reispil genomen voor vertrek) maar bij judith daarentegen.....

Gelukkig kwamen we na 2 uur varen bij klein curaçao... wat een prachtig eiland. Mega witte stranden en turquoise water, genieten to the max dus.
We begonnen met een lekker ontbijtje op het eiland en zijn daarna gaan snorkelen.
Ons doel was en is om zo snel mogelijk zeeschildpadden te spotten hier op curaçao... Nou dat is vandaag eindelijk gelukt!!!
We zwommen een stukje tot ik ineens iets zwarts zag, was het mega mindy?: nee, was het een haai?: nee, was het een dolfijn?: nee, nee het was een zeeschildpad. Dus wij als een malle erachteraan zwemmen en mooie fotos en filmpjes proberen te maken (dat is gelukt, check mijn facebook).

Daarna hebben we een kijkje genomen bij de vuurtoren, die echt nog maar net overeind staat. Je hebt wat lef nodig om bovenin te klimmen maar dat is gelukt:D
Daarna naar een oud scheepswrak, was vooral oud haha.

's middags hebben we genoten van een heerlijke bbq en het heerlijke strand.
Een nadeel; het is heel de dag bewolkt geweest.
Voordeel; we zijn niet verbrand maar wel verkleurd.

Toen moesten we beginnen aan de terugreis, gelukkig was dat 1000x rustiger dan de heenweg.
We hebben weer een super mooie ervaring erop zitten, morgen nog een dagje vrij en dan deze week lekker maar 3 dagen stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mara

Ik ga voor een stage van 8 weken naar Curaçao. Daar ga ik stagelopen in een revalidatiecentrum, samen met Judith

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 6605

Voorgaande reizen:

14 April 2016 - 25 Juni 2016

Stage Curaçao

Landen bezocht: