Week nummero 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu Week nummero 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Mara Dooren - WaarBenJij.nu

Week nummero 3

Door: Mara van Dooren

Blijf op de hoogte en volg Mara

08 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal hier ben ik weer met de avonturen van afgelopen week op Curaçao.
Afgelopen week begon goed, we waren een dagje vrij van stage.
Deze dag hebben we heerlijk op het strand doorgebracht om bij te komen van de boot naar Klein Curaçao.
Dinsdag en woensdag hebben we gewoon stage gelopen, en hier geen speciale dingen meegemaakt.
Al blijft het voor mij apart dat als we bijvoorbeeld patiënten op moeten halen uit de kliniek dat is ongeveer 1 min buitenlopen we altijd een paar hagedissen/salamanders of iets uit die categorie zien.
Stage zelf is nog steeds hartstikke leuk, Judith en ik hebben ieder een eigen rooster en eigenlijk hoeven onze stage begeleidsters niet veel te doen haha. Toch leer ik hier iedere dag bij van onze begeidsters.
Daarnaast hebben we ongeveer iedere week wel taart van een patiënt op het kantoor van de fysio’s staan. Normaal zijn dat lekker chemische dingen (want van taarten hebben ze hier niet gehoord), maaar deze week hadden we een soort van bossche bollen!!! Jamjam.

Donderdag waren we weer vrij, we zijn eerst naar playa piskado (playa grandi) geweest om zeeschildpadden te spotten. Nou we hadden geluk, we zagen er al snel 3 bij elkaar en niet van die kleintjes….. neee echt mega zeeschildpadden. Het was een super ervaring om boven en naast ze te zwemmen en ze echt in het wild te kunnen zien.

Vrijdag waren we snel klaar op stage omdat veel patiënten donderdag al naar huis mochten en de meesten (terecht) geen zin hadden om vrijdag terug te komen.
’s Avonds zijn we naar curaçaos bleu sea’s festival geweest.

Toen was het alweer zaterdag en hadden we een hele dag gepland om een rondrit te maken op westpunt. We begonnen bij Nationaal park Sheta Boka (zeven inhammen). Het zijn rotsen die versleten zijn door de golven die ertegenaan komen. Het was zeker mooi, maar ik vond er maar eentje zoals ik het verwacht had.
Daarna zijn we doorgereden naar watamula, eigenlijk hetzelfde concept: een gat waar water in naar boven spuwt.
Na watamula hebben we poging twee gedaan om naar het verlaten hotel te gaan, dit keer met onze nieuwe auto en dit keer is het gelukt.
Super raar om een hotel/resort te zien wat aan een super mooi strand ligt, maar wat echt helemaal verlaten is. Je kunt je ook niet voorstellen dat het ooit een mooi hotel geweest is (zoals je nog kunt vinden op google).
Uiteindelijk zijn we toen doorgereden naar Sambil, dat is een groot shoppingcenter. Nou helaas niets gekocht, maar was leuk om een keer gezien te hebben. Het nadeel is ook dat je hier geen gewone winkels hebt zoals H&M etc. maar allemaal of dure merken of een beetje rare winkels.
Als laatste hebben we de dag heerlijk afgesloten op Mambo beach.

Volgende week wordt een saaie week qua avonturen, we moeten de hele week stage lopen en in het weekeind gaan we naar een dwarsleasie congres.

Nog enkele leuke weetjes:
- Als we hier de weg op gaan komen we de laatste week ongeveer 5 dooie leguanen tegen op de weg per keer. (je moet ook echt niet remmen voor ze, dat is gevaarlijk)
- Douchen doen we hier onder een koude douche, het beste kun je s middags douchen dan zijn de leidingen nog warm. (alleen de resorts hebben warm water, dus pap en mam als jullie er zijn kom ik zoiezo een keer heerlijk douchen).

• 08 Mei 2016 - 19:45

Bets Van Der Vleuten :

Fantastisch Mara wat fijn dat jullie er zo van genieten ik kan mijn eigen er iets van voorstellen geweldig geniet er van want het is weer zo dat ik jou weer zie de tijd gaat snell en zeker als je het naar je zin hebt groetjes